torsdag den 19. august 2010

6 om dagen ak.. ja!

Dett er et indlæg som jeg skrev den 29. januar 2009
6 om dagen skulle vær sundt, men for en meget lille grupper det ikke sundt  ak..ja!Nå med 6 om dagen menes frugt og grønt. Jeg har fået at vide i slutningen af 1970érne at jeg nok havde irritabel tyktarm. Jeg har oplevet mavekneb og fået diarre i perioder eller blot løsere afføring, på et tidspunkt opdage min egen læge at der var får megen sukker i min urin, der er blevet lavet undersøgelser for om jeg havde diabetes dette har stået på i mange år. Jeg havde vænnet mig til det sådan var det nu engang.
Men en dag i november 2008 havde jeg en samtale med en god bekendt som ved meget om naturmedicin og som fik mig til at tænke eller rettere sagt vågne op. Vi diskutere den mistanke jeg har haft i mange år omkring frugt og remsede symptomerne op jeg havde, min bekendt sagde jamen det lyder alt sammen som forgiftningssymptomer. Prøv at lade være med at spise frugt et stykke tid og se hvad der sker. Jo der skete en del.
For en hel del år siden fik jeg diagnosen diabetes 2, dette sætter jeg i dag et meget stort spørgsmål tegn ved om jeg har/haft. Jeg har flere gange gjort diverse læger opmærksom på at jeg undrede mig at mit blodsukker steg voldsom når jeg havde spist frugt, ingen har reageret på det og jeg har ikke gjort mere ved det før her i november måned sidste år. Jeg stoppede med at spise frugt helt og holdent.
Næste skridt blev at jeg smed min medicin ad H.. til den for diabetes jeg kunne pludselig ikke tåle den. Jeg blev syg af det stads.Da jeg stoppede med at spise frugt skete der noget meget dejligt for mig.
Jeg vil lige først nævne at jeg i løbet af sommeren sidste år fik forværret min hørelse på venstre øre og blev mere utilpas af støj, summen så jeg har måttet aflyse nogle fester og tage hjem efter et par timer til en kongres i Ålborg. Jeg kunne ikke opfatte hvad folk sagde rundt omkring mig, havde svært ved at få vejret min astma var blevet dårligere. Jeg synes jeg lallede lidt mere rundt end sædvanligt.Alt dette forsvandt da jeg stoppede med frugt ikke på engang men lige så stille efter nogle uger. Jeg hører normalt. Jeg kan deltage i selskaber og følge med de enkelte samtaler uden problemer, min vejrtrækning er blevet bedre og så synet for den sags skyld. Det var dejligt.Alt i alt må jeg konstatere at det var som om jeg har levet i en lettere til sværere tilstand af beruselse ( uden at alkohol var blandet i det.) Det er det nærmest jeg kan beskrive det som groft sagt.
I dag er jeg ”ædrueligt” næsten helt afgiftet. Jo jeg har gået gennem mange år med en form for forgiftning uden at jeg viste det.
Jeg kan ikke nedbryde fruktose og det findes i rigtige mange madvarer. Jeg er lidt i tvivl om jeg har den megen sjældne skavank der er kun 50 i Danmark som er registret til at ikke at kunne tåle fruktose.
For et par dage siden, hvor jeg havde det meget godt, ville jeg se om det er rigtig det med fruktosen. Jeg spiste 1 enkelt klementin. Havde jeg spist to ville jeg håbe at jeg kunne nå at ringe til 112. Der kom nogle meget voldsomme reaktioner: åndedrætsbesvær hovedpine ondt i maven kuldgysninger, træthed, lyd over følsomhed som før tiden, som jeg har døjet med i mange år.
Alle de symptomer som jeg har levet med i mange år dukkede bare op ret voldsomt, de aftog efter nogle timer de værst af dem, men resten tog meget længere tid om at forsvinde.
Det er faktisk først nu jeg har overskud til at skrive og fortælle om det jeg skulle lige have samlet mine tanker om det. Også fordi jeg har været i tvivl om det. Det er jeg ikke længere, nu skal jeg bare have overbevidst diverse læger om det og mit blod sukker skal lige mere ned , for jeg har fortsat fruktose i systemet som bevirker at mine blodsukker tal er høje endnu, dette skyldes dextrose (druesukker fruktose) som bruges flittig i færdig mad og pålæg.
I dag kan jeg mærke når jeg har fruktose i systemet min tarmsystem brokker sig med lettere irritation.Til næste diabetes kontrol vil jeg have en afklaring om dette her. For når jeg læser de symptomer på diabetes kan jeg ikke få dem til at passe til min symptomer, kun nogle få af dem og de kan lige så godt komme fra fruktosen.Jeg vil ikke behandles om diabetes patient med som en som ikke tåle fruktose er der en stor forskel, dette vil jeg have papir på en lægelig stykke papir, så jeg ikke får den forkerte behandling fremover. For har jeg diabetes heler jeg ikke særlig godt og med heling har jeg slet ingen problemer, tværtimod.Jeg kan fortælle jeg skulle have lavet et lille indgreb ved mit håndled, straks mente de på diabetes afdeling at jeg skulle have insulin for mit blodsukker lod højt og jeg ville ikke hel godt nok op. Dette fik jeg dog heldigvis stoppet. Jeg blev opereret i håndleddet og syet sammen igen jeg skulle have fjernet tråden 14 dag efter, man regnede åbenbart ikke med at det helede så hurtig op igen, men efter 8-9 dagen skulle tråden ud ellers var de groet ind i huden og ikke til at fjerne igen.   
Lægerne har styret mit liv i for mange år og jeg har bare ladet stå til, nu har jeg taget mit meget styringen over mit eget liv tilbage. Jeg er blevet ædru efter mange års ”forgiftning”.
En af mine venner fra København som jeg taler med indimellem, han har lagt mærke til at jeg taler tydeligere er nemmere at forstå og han har været herover og kom medfølgende kommentar jeg virkede 15 - 20 år yngre og sådan føler jeg mig også nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.