fredag den 19. juli 2013

Et eksperiment med lidt dextrose fra tre små pølser

I gennem det meste af mit liv har jeg været påvirket af fruktose intolerance uden at jeg vidste det. Dette har sat sit præg på mig og om verdens oplevelser af mig. Jeg er gennem tiden betragtet som alkoholiker, en der bims i låget, ordblind, som en tumpe. Mange gange blev jeg ikke lyttet til eller hørt, for jeg opførte mig underligt, vrøvlede talte udtydeligt etc. Det er benhårdt at opleve det, endnu mere hårdt at se tilbage på det. Men jeg har fået en viden som jeg håber jeg kan give videre til andre som de kan få gavn af.Derfor lavede jeg dette lille eksperiment som nu er ved at være slut, tingene fungerer næsten normalt igen

Den 18/07/2013I går 17. juli 2013 købte jeg tre små pølsehorn vel vidende at de pølser indeholder en anelse dextrose. En af de mange ting som jeg ikke kan tåle. Jeg spiste dem lidt efter lidt i løbet af dagen. Brød var noget sejt tørt skrammel. Pyha, ikke noget jeg føler mig fristet af. Efter indtagels af de pølser, kunne jeg mærke svag mavekneb, har nu været på tønden 4 gange med lidt løs afføring.
I løbet af natten fik jeg pissede jeg 2 -2½ l vand ud i spand. Mod normalt under ½ l. Afhængig af hvor meget jeg for drukket af vand før senge tid.


Jeg kan se når jeg skriver nu her, jeg rammer tasteren meget tit forkert. jeg føler mig lettere påvirket/beruset. Temmelig opstemt og rød i hovedet. Jeg må beherske mig, for at undgå at være ”kloge Åge ” komme med noget sludder. Jeg snøvler mere end normalt det bevikler at jeg ikke bliver forstået rigtig og folk betragter mig at jeg har fået lidt for meget at drikke af alkohol, hvilket jeg ikke har. Opførsel og symptomer for andre kan virke sådan.
Åndedræt besvær jeg kan ikke komme op nogle få trin før jeg hiver efter vejret som gal. Rejser mig op af sengen hiver jeg også efter vejret. Jeg har ikke astma og under normale forhold kan jeg komme op på 2-3 sal op ad trappen uden at være forpustet.
Det var i går og i nat, vejrtrækingen er ikke bedre i dag. Jeg har føling for lavt blodsukker selv om mine tal er høje. Jeg føler sult og hvis jeg ignorer det bliver jeg utilpas, sejler rundt,, begynder at ryste. Så det er svært at måle blodsukkeret bliver lavere når jeg spiser sådan hver 1½ times mellemrum lidt.

19/07/2013 Så gik dagen i går med tungt hoved. Jeg havde svært ved at tænke fornuftigt og rationelt. Rastløs og irriteret. Hen på aften faldt der ro over tingene, men hvor blev jeg dog træt jeg følte som jeg havde løbet maraton 2 gange. Nattens vanding var blevet ½ været til ca 1-1½l. Noget jeg har lagt mærke til er at jeg havde et enormt stor trang efter sukker i går der gled også en del meget søde småkager ned, under normale omstændigheder har jeg ikke den sukkertrang, og hvis så er det max 1 strøgen teske fuld om i løbet af en dag, for det meste er det er det kun et lille drys ¼ teske om morgenen ikke mere. Mit blodsukker var efter min menig noget lave i forhold til det store sukker indtag, det burde ligge på et stykke over de 20 men var ende på 14. Fruktosen eller produkter af/med en fruktose har en stor skadelig indflydelse på min krop. Jeg har fortsat i dag vejrtræknings besvær, men ikke så meget mere. Det er ved at af tage. I dag kan jeg også skrive lidt mere, hovedet er begyndt at fungere næsten normalt igen. Jeg regner med i løbet af i aften er det hele på plads igen.
tekst rettet lidt ved trykfejl den 06-07-2014

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.