søndag den 18. august 2013

Tanker fortid og fremtid

Jeg har holdt en stille dag, spillede på pc hele dagen. Burde jeg gøre lidt hyppigere. Men det er lidt for anstrengende.
Tankerne flyver af sted ud i det blå, dog var der en som blev hængende lidt, nå nej to tanker.
Den ene lidt rystende, det er den at have levet i en mere eller mindre omtåget tilstand i 45-50 år. Pga. så en uskyldig ting som frugt.
Februar i år mærkede jeg en forandring med mig, 4 1/2 års "afgiftning" var slut. Verden så lidt mere klar og en anelse uvant ud. En underlig skøn fornemmelse. 1 måned for hvert år jeg har været påvirket af frugt og blevet proppet med diverse medicin symptom behandling gennem mange år. Det blev for meget i november 2008. Jeg stoppede med frugt fik det langsomt bedre, lidt efter lidt røg overflødig medicin ud.
Hvor mange fejl opfattelser, diagnoser har der mon været i de år?
Det skal jeg ikke tænke så meget på.
Den anden tanke. Jeg starter på en helt frisk. Jeg vil ikke længere være aktiv parti politik, træder ud i baggrunden efter næste generalforsamling.
Jeg vil nyde mine gode stunder og små nusse i de dårlige perioder.
Kun hæmokromatose foreningen holder jeg til og Gender-pioneers.
Jeg satser på at jeg får det en del bedre igen, når jeg igen kan komme ud og trave.
Jeg vil fortsat beskæftige mig med sundhedsområdet på en eller måde.
Livet er for kort til at leve i fortiden. Det er ballast som man kan bruge noget af i ny og næ efter behov og ellers se fremad hvad livet byder af unoder og gode ting.

Jeg har valgt at skifte lægehus. Jeg skifer også banken ud, de kender mig kun fra den  side med dårlig økonomi, som f.eks. en gældsanering. Den er overstået for nogle år siden. Den hænger fortsat henover hovedet på mig i den bank. Jeg vil starte på en frisk, med en fisk ny bank
Jeg har ikke haft arbejde siden august 2009 og imellem tiden er jeg blevet for skadet m.m. som gør jeg har svært ved at klare t job. Det er rigeligt at skulle kunne klare hverdagen.
Jeg har ikke sparet op endnu da der hele tiden dukker noget op som skal laves og jeg fortsat betaler på en dyr uddannelse som jeg ikke klare at gøre færdig. Jeg har fået tilbuddet om gøre den færdig, men 3 dage med 8 timere intenst undervisning, det er for meget for mig i dag. Selv om det kun drejer sig om 3-4 weekender.  Dyrt show, ja, men jeg har dog fået en hel del viden og erfaringer med som jeg kan bruge.
Jeg siger heller ikke nej til et godt genbrugs køkken, men det koster lige et par håndører til en ny bordplade og nyt tapet, det er til trængt med et køkken udskiftning. Men det varer ikke mange måneder før jeg kan spare op.
Jo jeg kan godt mærke jeg mangler min arbejdsindtægt ved siden af pensionen. Nu er jeg blot lidt små frustreret over at min ansøgning på højeste pension ikke er færdig behandlet endnu. Den startede i december 2012, men der har været mange forskellige årsager til den lange sagsbehandling.
Jeg ville hellere end gerne ud og at have et arbejde have arbejdskollegaer som man kan snakke med. Men helbredet kan ikke holde til det mere. Jeg må skære mere og mere ned på min aktiviteter og finde på noget nyt som jeg kan få passet ind i min hverdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.