fredag den 7. februar 2014

Min pensionssag har nu kørt i 1 år og 4 måneder 3 dage fra 4-10-2012 / 7-02-2014

Min pensionssag har nu kørt i 1 år og 4 måneder 3 dage fra 4-10-2012 / 7-02-2014
Den 4. oktober 2012 henvendte jeg mig til Norddjurs kommune pensionskontoret om forhøjelse af mellemste førtidspension til højeste førtidspension.
5. oktober kom der brev med nogle spørgsmål om hvorfor og hvordan etc. Jeg mener at jeg ikke længere kan arbejde, noget i den stil.
6. november 2012 fik jeg sendt flere sider om det. Jeg fik hjælp til det far privat socialrådgiver.
Min læge fik sendt en del data om mine indlæggelser og andet ind, der kom diverse journaler fra forskellige hospitaler væltende ind hos min sagsbehandler, det er sager tilbage fra hvor jeg fik tilkendt førtidspension i 1983. Indtil august 2009 havde jeg udnytte min rest erhvervsevne som yderligere blev forringet i oktober 2011 efter mit sidste alvorlige uheld.
I løbet af sommeren var jeg lige forbi min sagsbehandler og hun havde en liste over alle de journaler der var kommet ind. Papirbunken var nok i højde på ca. 5 cm. Hun var opmærksom på at jeg skrev bøger (selv om de er flere år gammel) men hun kom til at tænke på en hobby måtte jeg godt have. Underforstået kan jeg sidde ve en computer og skrive så kan jeg også arbejde. Sådan hænger tinegen ikke sammen. Jeg skiver når jeg kan og p tide ri døgnet var jeg kan. Er det meningen at jeg blot skal sidde i en stol og se tv eller høre radio, m jeg ikke være lidt aktiv så meget jeg kan for at møde andre mennesker face to face og ikke kun via pc? Ja jeg spørger bare.
Grunden at der ikke kommet skred i sagen er den at der afventes hvad mine infektioner og knæ operationer udvikler sig til. ØH.. hvad så hvis jeg går hen og brækker noget et ben eller en arm, skal det så også lige hele? Svaret var ja alt skal med.
Jeg søger højeste pension på min skader og dårlige helbred før ansøgningstidspunktet og ikke i forbindelse med hvad jeg måske i fremtiden kan rende ind i.
Sidste år blandt en af min indlæggelse på Randers sygehus fik jeg kontakt med hospitalets socialrådgiver. Hun fik en fuldmagt af mig til at høre om hvad de sker. Hun fik tilsendt hele bunken af papirer fra min sagsbehandler det har taget tid for hende at komme igennem den, men det med at afvente hvad der sker med mine infektioner og knæoperation har ikke noget at gøre med min erhvervsevne men med min livskvalitet. Nu er hun blevet syg i længere tid og der har været som sædvanligt været en ferie som for alting til at gå i stå.
Det kan ikke være rigtigt at min sag syltes på den måde, det er uacceptabelt. Noget andet som jeg heller ikke ved hvornår er min sag startet op er den i det hele taget startet op?
Det har betydning for efterbetaling, da kasse apparatet først tæller når sagen er startet op. Er den ikke starte op endnu hvor lang tid går der så inden den er startet op og færdig behandlet?

Ja føler at jeg bliver pisset på af det kommunale system og man blot afventer at jeg stiller træskoene? Socialrådgiveren er fra det Palliative taem I Randers sygehus, så jeg ved ikke min sagsbehandler tror jeg patient der og blot skal tiden gå. Nå nu er jeg nok lidt grov, socialrådgivere er også til for alle andre patienter i Randerssygehus.
Hvor længe endnu, er der nogen i Norddjurs kommune der kan sætte skub i tingene?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.