lørdag den 19. april 2014

Skal lige have luft :-)

Jeg er godt nok færdig med læger og andet fagfolk som arbejder med diabetes til dagligt.
 Jeg har fået gebis, men det har jeg nu kylet ud, der må findes noget andet som ikke indeholder stoffer jeg ikke kan tåle.
Det er et mareridt pludselig at stå brugsen og få styr på vejretrækningen. Det er også ret ubehageligt for andre at opleve. Der er forskellige årsager til vejrtrækning problemer del dels smerter og når jeg får noget inden for munden af det jeg ikke kan tåle.
Jeg har en teori om hvorfor mit blod sukker skriger til himmels de var pænt over de 20 nu er det endelig ved at falde til det område jeg har gået med i mange år, stadig for højt.
Min teori er indtagelse af de jeg ikke kan tåle, fruktose bl.a. giver mig for lav blodsukker føling, med sult og trang til sukker.  For ikke at blive dårlig spiser jeg mere og indimellem må der lidt sukker oven i. Ergo så stiger blodsukkeret. Jeg her ingen forklaring på det og de kloge hoveder som burde beskæftige sig med det gider ikke høre på det. Her bliver jeg afvist gang på gang. Med henvisning til jag skal tage diabetes medicin for ta få blodsukkeret ned, dettehar jeg lytte til i mange år gjort som det blev sagt. Ikke mere nu ikke efter den sidst 9 måneders behandling med insulin som var på vej til ende galt. Jeg gik ikke med til at øge dosis som jeg fik besked på at tage, ok gjorde jeg det så har det været stoppet før.
Jeg har IKKE symptomer for diabetes 2 udover for højt blodsukker og det er ikke nok, der skal flere symptomer til. Mit højblodsukker skyldes frugt og en masse af dibatis medicin og anden symptom medicin i gennem mange år.
En hel del vil betragter mig sikker som hyponder, hysterisk og jeg skal bare makke ret så går alt vel. De etikker har jeg fået far diverse læger, men der sørme også læger der lidt irriteret over jeg ikke psykotisk for så kunne de tvinge insulin i mig. Andre læger har opdaget jeg er psykisk stærk. Glimrende rart at der findes læger som kan bruges deres viden og tænke udenfor standard boksen.
Så jeg er ikke hypkonder, psykisk syg eller hysterisk. Jeg er kun et menneske som alle mennesker kan man have dage hvor man køre i sænk når man møder konstant modstand og ikke kan få svar på vigtige ting i ens liv. Ingen svar fordi man ikke kan fortælle med faglige lægesprog hvad der er galt eller har svært ved at finde orden når man er syg konfus eller andet
Nu går jeg heller tandløs til stor morskab for nogle og andre væmmes ved det. Det er jeg hamrende ligeglad med. Jeg må finde en protese eller lignende som jeg ikke reagerer på. Jeg foretrækker at kunne trække vejret mere normalt.
Mit liv er ikke særligt sjovt, med smerter og en ødelagt ryg hele vejen igennem og et par skuldre som også har set sin bedre dage. Men jeg giver ikke op af den grund. Tingene går bare meget ekstrem langsomt og andet som jeg kunne før, tja det må vente eller håbe der kommer nogen og hjælper det er der heldigvis.
Eneste jeg savner meget er at komme mere rundt, offentlig transport er udelukket. Jeg er lige ved at komme mig oven på den sidste tur til København den 12 marts. Flex taxa ja så kan jeg bruge hele pensionen på det.
Jeg må se hvad der sker i den næste stykke tid. Jeg har to sager kørende forhøjelse af min pension som jeg n ansøget om i sidst i oktober eller i starten af november 2012 kun 1½ år undervejs. Jeg håber der kommer en afgørelse inden der holdes sommer ferie.
Den anden sag om ansøgning til trivsels bil tager ikke så lang tid med at få afslag på, regner jeg da med. Der mødes de hver 14 dag omkring det. Næste møde er efter påske.

Det er rart at får mange gode råd og tips og vejledninger rundt omkring fra. Jeg lytter til dem og føler efter i min krop hvordan jeg har med de gode råd og vejledninger. Nogle føles godt og dem følger jeg andre springer jeg over.

Et godt råd til jer der læser dette her. Lyt til din krop, føler du ubehag ved noget, føl efter hvordan du har det når du har spist noget, gjort noget oplevet, noget. Læge mærke til din kropsreaktion. Føler du ubehag ved bestemte ting prøv at undgå det, føler du dig behageligt sæt mere fokus på det.
Husk dog at du oplever noget godt og gør det om igen og om igen, så kan det blive for meget, det er en balance gang. Om vendt noget som du har oplevet negativt kan pludseligt blive til en positiv oplevelse.
ja vi mennesker er skruet underligt sammen. Alt efter hvordan vores kemiske balance system er på virket. Kemi er ret spændene og fascinerende. Lidt for meget af et stof sammen med to andre giver et helt andet produkt end planlagt og det er ikke noget af de tre oprindelige inden sammenblandingen det bliver et fjerde produkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.