lørdag den 16. oktober 2010

Stå offentligt frem

Min baggrund for det jeg gør og hvofor viser private fotos offentligt frem

Der er mennesker derude som enten savler eller bliver fortørnet over de billede som jeg viser. Dem om det. Jeg er hudløs ærlig med mine billeder og min kommentar til hver enkelt.
Der er for megen fortielse, "løgn" , frustration og ikke mindst angst i vores kreds. Jeg vil gøre et forsøg på at nedbryde dette lige så stille om det lykkes vides ikke, men en ting er sikkert: holde kæft, lukke sig inde det hjælper hverken mig selv eller andre i samme situation. Åbenhed, ærlighed dette skaber banen plads for nye, som ikke lige behøver at gøre det samme som mig.
Jeg har valgt i midten af 1980'erne at tage skraldet, tage konsekvensen af min åbenhed og ståen frem; for nogle for megen åbenhed.
Folk omkring tør ikke stille spørgsmål til os fordi de tror at vi bliver såret, kede af det eller er for nærgående.
Folk omkring os brænder af nysgerrighed, men ved ikke hvordan og tør ikke spørge.
Jeg har valgt at stille mig til rådighed for de mange spørgsmål og mediers bevågenhed. Jeg har valgt at forsøge at give andre er et skub , lidt hjælp til selvhjælp. Dette savnede jeg i 1980'erne, dengang var det svært at finde informationer omkring det at føle sig som det andet køn inden i, i dag er det nemmere.Det er en voldsom beslutning at tage, men mit held var en yngre praktiserende læge som viste noget om det jeg strides med.
Igennem de ca. 25 år har jeg mødt mange skæbner. Der af mange som fandt deres rette ståsted og en enkelt ud af, jeg ved ikke hvor mange, som tog sit eget liv efter et kønsskifte.
Lad mig slå fast at den ene ville have taget sit eget liv med eller uden kønsskifte. Det er en myte mere eller mindre at tro at mange vil tage deres eget liv fordi de har valgt forkert og skiftet køn, tværtimod, næsten alle har forsøgt eller gået med tankerne om det FØR et kønsskifte. Dette hører man ikke om desværre.
Måske er selvmordsraten højere i andre lande blandt transpersoner, men man må ikke tro at det som sker i et land sker også her, her kommer vores samfundskultur ind som har stor indflydelse. Det samme gælder for de andre lande omkring os. Vi er ikke ens, vi er individuelle mennesker som er født med en eller to køn som er opvokset og præget af ydre forhold som familie, tro og resten af samfundet. I alle de år har jeg nu forsøgt at bidrage med mine erfaringer og jeg har samlet på megen erfaring på området at være transseksuel, født i en forkert krop. Men jeg savner noget viden, noget almen viden om seksualitet for det er også en del af os på lige måde som alle andre mennesker omkring os. Uanset hvad køn i vi er født med af det ydre og hvilket køn vi føler os i det indre så har vi et seksualliv om vi kan lide det elle eller ej.

Denne manglende viden er jeg nu ved at få på plads. Jeg er så heldig at komme med på et sexologi kursus som jeg har ledt efter i mange år og fundet det her http://sexologiskolen.dk .
Det er en vigtig del i mit arbejde, viden omkring transpersoner, men også for ikke transpersoner.
Jeg har oprettet disse photoblogs for at vise hvad der kan gå skævt og hvad der kan gå godt. Der vil billeder af det køn som jeg har været før i lidt frække stillinger,  operations billeder som kan virke barske. Disse photoblogs er ucensureret, de viser mig som jeg er, har været. Tag det som det er *S*
De fleste billeder er privat og er taget af mig på nær dem som jeg gør opmærksom på at det er taget af en anden. Hvem vides ikke.
Her er et billede fra min første skoletid JPEG image og dette er fra omkring 2007.JPEG image

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.