fredag den 17. august 2012

En anden udgave af den grimme ælling


Ja, først engang har jeg fået en ordentlig søvn i nat i knap 1 år. Jeg har fået noget nyt sovemedicin som man ikke bliver afhængig af. Jeg er ikke tilhænger af for megen medicin, men det kan være nødvendig indimellem. 1-2 dage med medicinen så er jeg oven på igen og fået styr på min døgn rytme igen efter jeg har været kørt i sænk af søvnmangel.
Nu til noget andet.
”Den grimme ælling”
Jeg var til et møde i Nørager, hvor beskæftigelsesministeren var forbi byen en smut og fik afset lidt tid til et kort debat møde. Leif Lahn var der også vi er samme partiforening.
Lidt for historie
Jeg var stillet op til kommunalvalget i 2009 og jeg synes at jeg kunne det gøre bedre, men at gå rundt i en indsnævring i rygsøjlen dopet med stærk smertestillende og på krykker, Jøsses det var en hård nyser den valgkamp og jeg kunne ikke deltage så meget som jeg gerne ville. Efter følgende kom der andre ting som gjorde at jeg holdt mig tilbage med politik og valget at stoppe helt. Jeg oplevede mig slev som en kedelig grå betydningsløs person. Godt nok gav jeg lyd fra mig med læserbreve omkring jeg syntes hvor folk blev uretfærdigt behandlet. Den store dialog kom der ikke ud af det. Jeg tænkte blot nå, jeg har fået luft og ellers er folk lige glade med hvad jeg skriver, siger etc.. På en måde forståeligt for samtidig med gik jeg rundt med en mange års ”forgiftning” så jeg virkede tit som jeg var fuld. Dette har sat sit præg mig og gjort at jeg oplevede mig som en der ikke duede til noget, det samme oplevede jeg i skole tiden. Det havde bidt sig fast.
Men først for et lille ½ år siden kunne jeg mærke at jeg endelig var afgiftet. Jeg fik det bedre, jeg kan endelig tænke klart og frit, undtage når jeg er for træt af søvnmangel så kniber det, men det gør det for alle. Indenfor det sidste års tid har jeg fået gjort lidt mere imod en følelse at jeg ikke duer til noget, det største spark fik jeg af min medstuderende fra sexologi kurset. Vi havde en øvelse hvor hver fik et stykke papir på ryggen og den andre skulle så skrive så hvordan de oplevede en. Den seddel har jeg sat i en skifte ramme og hænger på min væk, så jeg kan se på den når jeg føler mig kluntet og dum. Der står blandt andet følgende: ærlig og åben, du er et menneske med mod på livet, kritisk på en positiv måde, inspirerende og tillidsfuld og mere af den slags. Hold kæft mand, det rører noget dybt inde i mig. Men jeg har svært ved tro på det, se det, indtil i går, hvor det gik op for mig.  Nej jeg er ikke nogen ligegyldig person, jeg er et menneske som sætter sine spor, et menneske som andre respekt overfor, de tror på mig, de er ikke ligeglade med mig.
Normalt regner man jo med at folketingsmedlemmer har nok i sig selv og deres arbejde.
Under mødet i går fik jeg stillet spørgsmål omkring aktivering med løntilskud og der kom en spørge mere ind omkring det samme det første han sagde at den kloge mand har sagt det han ville men så fik han spurgt om noget jeg ikke kunne nå at få med. Den kloge mand som han hentyde til var mig.
Lidt længere hen på mødet blev jeg træt i bene af at stå op, for der pakket med folk i cafeteriaet hvor mødet blev afholdt. Jeg fik øje på en stol bagved Leif og satte mig, straks vendte Leif sig om og tog på skulder og spurgte om jeg var blevet dårligt, han var lidt bekymret for mig om jeg havde det dårligt. Jeg havde det fint jeg var bare lidt træt. Det overraskede mig lidt, især når jeg følte mig grå og ligegyldigt, men jeg må endelig erkende at jeg ikke er grå og ligegyldigt, jeg er en person som kan skære igennem på en god måde. Jeg er en person som kæmper for de svages rettigheder. Jeg er stærkere end jeg selv bilder mig ind.
Især når jeg til sidst for et godt bredt smil og et særdeles kraftig håndtryk fra vores borgmester, som jeg ikke møder så tit eller har ret megen kontakt med.
OK Erwin Maria Jöhnk, få lettet røven ud af den gamle dune kasse væk fra det grå, der er masser af farver omkring dig! Må jeg sige til mig selv og lige som svanen folde in vinger ud vider i livet med at hjælpe mine medmennesker til selvhjælp, dem der ikke vil hjælpe sig selv må jeg sige sorry til, det kan dog være en anden som bedre kan hjælpe dem jeg må melde fra over for til at hjælpe sig selv så vidt muligt, med forskellige hjælp redskaber.
Mine vinger vil flyde mig tilbage aktiv i politik for det der jeg kan gøre en hel del. Hvis min partiforening vil have mig på listen af kandidater for valget til regionen eller kommunen så er jeg ved at være klar til november 2013

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.