onsdag den 15. august 2012

læserbrev til kristelig dagblad omrking Stenders kønsneutralitet


Hvilken verden lever nogle præster i det kan da ikke i et moderne samfund anno 2012 men mere på Moses tid.
Jeg læste Poul Joachim Stenders (PJS) indlæg i Kristelig dagblad den 15. august om kønsneutralitet.
Først engang så har kønsidentitet ikke noget med sex at gøre.
PJS skiver at han føler sig kastreret ved at have et kønsneutralt nummer, den er meget langt ude i tågerne med dette argument.
For så har vi, jeg ved ikke, hvor mange millioner mennesker i Tyskland og Norge lige for at nævne et par lande, hvor man ikke har et kønsbestemt tal i deres ID nummer. Her må mændene jo være kastreret, fordi de ikke har nogen id nummer som er kønsbestemt i følge PJS mening. Forresten hvad med kvinderne er de også kastreret? Jeg kan lige tilføje i Tyskland har man ikke kønsbestemte navne, er de køns forvirret?

Jeg takker Vorherre for at kirken har kapituleret over at have kontrol med mennesker eller har de?
 PJS skriver citat” Kirken har gennem historien hadet sex, selvom kristendommen er en sexglad religion. Det er der en grund til. Hvis man skulle have kontrol over menneskets sjæl og krop, skulle man først og fremmest have kontrol over menneskets seksualitet.”
Kan PJS forklare hvorfor kirken hader sex?
Intet menneske skal pressen ind i en bestemt rolle som strider mod deres indre følelser. Ingen skal have kontrol over mennesket sjæl og krop. Er det fortsat kirkens grundholdning at de ønsker kontrol over menneskets sjæl og krop og seksualitet, lægger jeg sag an mod kirken. Det er en krænkelse overfor det enkelte.
Andre udtalelser fra PJS virker på mig som om PJS ikke ved ret meget om forskellen mellem køn og sex.
Med venlig hilsen
Sexolog
Erwin Maria Jöhnk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Reklame, tilsvining og anstødlige kommentarer fjernes.